Dag 3, cibbets flat - pioneer mail
Dag 3
Cibbets flat campground - Pioneer mail picnic area
We staan op om 5:30, breken het kamp af, pakken een mussli reep en hijsen onze rugzak op de rug en beginnen met lopen. Het is ongeveer 12 kilometer tot we bij mount laguna zijn. Onze eerste bevoorradingspunt. Om 10:45 uur komen we daar aan. Het hele idee van een dorp moeten jullie maar vergeten. Het is een straat in het bos met wat huizen, een cafe en wat winkels. Het eerste wat we zien is het cafe waar we veel bekende hikers zien. We gaan bij Gary zitten. Een engelsman die we bij scout en frodo hebben ontmoet. Op het pad krijgt iedereen hier een andere naam. Een zogenaamde 'trailname'. Die van Gary is Sockpot die hij gekregen had toen hij probeerde zijn sokken te drogen in zijn kookpot. Dat was dus niet gelukt. Terwijl Sockpot dit verhaal verteld komt de serveerster eraan om onze bestelling op te nemen. Ik had op de menukaart hamburgers gezien maar die kon je pas bestellen om 11 uur.
Is het al 11 uur vraag ik. Ze kijkt op haar horloge, moet lachen en zegt dat dat wel goed zit. Ooh top dan graag de hamburger met friet. Pap heeft meer trek in ommelet met tomaat en paprika. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten.
Volgende stop: de outdoorshop. Toen we op onze eerste dag de waterfilter hadden laten vallen was hij door de val kapot gegaan. Hier kwamen we natuurlijk pas achter toen we in lake morena de waterfilter nodig hadden. Er zit een barst in het gedeelte waar je de fles op schroeft. Als je in de fles knijpt spuit het uit de barst. Uit de filter zelf komt natuurlijk niks. Dus hebben we een nieuwe nodig. Online hadden we gezien dat de outdoorshop alles heeft wat je nodig hebt. Als het er niet hangt heb je het ook niet nodig. En dat bleek maar al te waar te zijn want ondanks dat het een kleine winkel was hadden ze toch mooi een waterfilter.
Volgende stop: supermarkt.
Een supermarkt kan ik het helaas niet noemen. Het lijkt het meest op een western saloon en we hopen maar dat ze alles hebben. We stappen naar binnen en lopen door het winkeltje. En hier geld ook dezelfde gezegde: alles wat je nodig hebt en als het er niet hangt heb je het ook niet nodig.
Om 1 uur lopen we weer de pct op. Gisteren had ik eerlijk gezegd geen goede dag gehad. Ik kreeg al meteen last van mijn knie en ik dacht dat we verder waren dan in werkelijkheid was. Vanaf lake Morena naar Cibbets flat campground steekt het pad twee keer de weg over. Bij de tweede keer moet je naar links om naar de camping te komen. Ik was echter onder de verontstelling dat we maar een keer de weg moesten oversteken. Dus toen ik erachter kwam dat we Cibbets niet al achter ons hadden gelaten maar dat het nog 6 kilometer lopen was was dat een mentale klap voor me. We hadden maar 20 km gelopen en geen 30 wat ik dus dacht. Tel daar de waterfilter en de knie bij op en je hebt een slechte dag. Vanochtend toen ik opstond had ik weer last van mijn knie maar de gedachte van de hamburger hielp me erdoorheen. Maar nu we mount Laguna achter ons laten met een volle buik en alles wat we nodig hebben is mijn humeur opperbest. Ik neem voor om minder vaak op de kaart te kijken en te focussen op de prachtige omgeving waar we ons toch in bevinden. Dit moet je niet te veel doen want dan lig je op je snuffert door de vele stenen. Het schiet dus lekker op en als ik dan eindelijk kijk waar we zitten zie ik dat we de originele kampeerplekjes die we in gedachten hadden al voorbij zijn. We zijn ongeveer halverwege de een picnic plaats die door een blogger gebruikt wordt om te slapen. (Van deze blogger heb ik een hoop ideeën en motivatie gekregen). Dus lopen pap en ik vrolijk door. De pijn in mijn knie ben ik bijna vergeten als ik struikel en een gekke beweging moet maken om mijn evenwicht te behouden. Opletten Juul.
We komen aan op de picnic plaats rond 5 uur en zetten onze tenten op. Er lopen wat hikers langs ons die na hun waterflessen gevuld te hebben weer doorlopen. Die hebben er ook zin in zegt pap waarna we onze maaltijden warm maken en de slaapzakken inkruipen. Vandaag was een goede dag. Hopen dat het morgen beter gaat met mijn knie. Maar dat zien we morgen wel.
Ohja voor ik het vergeet, ik ga voortaan om 10 uur een foto maken zodat jullie een eerlijk beeld krijgen van de pct, en niet alleen de mooie dingen.

(Op weg naar mount laguna)

(10 AM)

(Bij de supermarkt)
Reacties
Reacties
Good luck met de knie en wat een goed idee om elke dag om 10.00 uur een foto te maken. Jullie zijn kanjers...
wat is jullie trailname?
heeft Richard zijn grote rode zakdoek weer bij?
ik dacht dat Richard een probleem met z'n knie had, niet Juul?
Hey harry, ik heb vandaag een trailname gekregen. Kool-aid. Leg ik morgen wel uit. En je weet dat pap nergens heen gaat zonder zijn alles-doekje ;)
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}