juulonthepct.reismee.nl

Dag 69, Chapter 3

Dag 69

1758 - 1887

Kilometers: 29

We hopen vandaag vroeg te kunnen beginnen maar gaan niet eerder weg voor we een goed ontbijt op hebben. Gisteren hadden we ontbeten bij Berts cafe. Een ouderwets ontbijt en lunchcafé en dat was erg goed bevallen. Toen we er kwamen was het erg druk en moesten we een halfuur wachten voor we konden ontbijten. Waar we natuurlijk geen probleem mee hadden. Maar vandaag willen we snel weg en zodra de deuren open gaan staan we binnen. Het is 7 uur en nog relatief rustig. Wat arbeiders die nog snel wat willen eten en een paar locals. Echt een typisch ouderwets amerikaans eettentje. Bert komt zelf met de koffiepot en maakt een praatje met de gasten. Erg leuke sfeer en een dikke aanrader voor iedereen die ooit in de buurt komt.

Na het ontbijt krijgen we een lift van Gary. Een trailangel die de hele dag door hikers wegbrengt en ophaalt. We hebben er zin in om weer te beginnen. Een nieuw hoofdstuk: Northern California. Het begint langs Echo lake en na het meer komen we in Desolation Wilderness. Een apart wilderness. Verlaten, troosteloos maar toch ook prachtig. Een stuk van het bos is onderwater gelopen en overal zijn meertjes en stroomt er water tussen de rotsen. Het pad ligt bezaait met keien en we moeten weer klimmen. Onze laatste pas van de Sierra neveda waar ik de naam weer van vergeten ben. Daar moet ik toch echt iets aan doen.

(10 am)

Mick

Holy shit ik had er eigenlijk niet bij nagedacht dat jullie ook door de sneeuw zouden lopen. Lijkt me vreselijk maar wel mooi!