juulonthepct.reismee.nl

Dag 73, Sierra a city?

Dag 73

1907- 1924

Kilometers: 17

Het is vandaag koeler dan normaal maar koud kan ik het niet noemen. We zijn vlug de tent uit en hebben het tempo er goed inzitten. We gaan vandaag naar sierra city. We hopen er rond lunchtijd te zijn. Tijdens het ontbijt ontmoeten we twee southbounders. Ze vertellen ons dat ze niet op de canadese grens zijn begonnen maar in oregon ergens halverwege. Van daaruit lopen ze naar Kennedy meadows, dan weer terug naar Oregon om naar Canada te lopen. Als ze bij Canada zijn gaan ze weer terug naar Kennedy meadows om de woestijn-sectie te lopen naar mexico toe. En dat allemaal omdat er in Washington m sneeuw ligt. En niet zo weinig ook. Maar liefst twee meter. Altans dat was op 23 juni zo.... Tja. We kunnen alleen maar hopen dat als wij er zijn de meeste sneeuw weg is en dat de nieuwe sneeuw nog niet gaat vallen. We lopen verder en komen een zandweg tegen. Die leid tot een camping en vervolgens naar Sierra city. Een echte shortcut. En ik hou van shortcuts. De camping zit propvol wat niet echt gek is voor een zondag. We stoppen echter niet om rond te kijken maar lopen stevig door, en dat blijkt td helpen want om half elf vinden we onszelf achter een tafel in het Red moose cafe met een groot derde ontbijt voor onze neus. Ik kan niet blijer zijn. Na het ontbijt gaan we naar de general store en kopen we eten in voor de komende dagen. Daarna gaan we naar de kerk. Niet om te bidden maar omdat er een bijgebouw is met gratis wifi, wc, en douches. Ook zijn er picknicktafels waar we de rest van de dag besteden. We mogen onze tent opzetten in de moestuin van een local recht tegenover het bijgebouw. En terwijl we aan het internetten zijn komen we erachter dat Belden gesloten is, het volgende resupply-town. Er is corona uitgebroken en het hele dorp zit opslot. Je zou bijna vergeten dat covid bestond, hier afgezonderd van de buitenwereld. Dat word een zware tas

Mick

Het hele dorp afgesloten door corona… hier bestaat het helaas ook nog een beetje