juulonthepct.reismee.nl

Dag 72, Low on water

Dag 72

1864 - 1907

Kilometers: 43

Sommige dagen gaan snel en sommige gaan heel erg langzaam. Dit was een dag waar de tijd voorbij vloog. We lopen over bergruggen heen waar een hoop wilde bloemen groeien. En als we beneden in het dal zijn lopen we door de bossen heen. Voor ons lijkt het net of we in duitsland lopen met de akkers en de bossen. We zien niet veel hikers op het pad. Het is rustig en mischien dat daarom de tijd ook zo snel voorbij gaat.

Het enige nadeel van deze sectie is het water. We moeten weer gaan opletten dat we genoeg water meenemen want stroompjes en beekjes liggen weer verder uit elkaar dus moeten we weer meer water meenemen. En we moeten opletten dat we geen waterpunt missen, wat ons natuurlijk overkomen is vandaag. We komen er pas achter als we alweer halverwege het volgende waterpunt zijn. We zijn dan ook extra blij als we dit punt bereiken. Een brede rivier met een brug erover. We maken wat chocomel en lopen vervolgens verder tot een uur of 6. We zetten de tent op en een halfuur later voegt een vrouw zich bij ons. Ik ben haar naam vergeten maar ze komt uit Alaska dus zo zal ik haar naar noemen voor het gemak. Alaska verteld ons dat ze eigenlijk de pct southbound wilde lopen. Van Canada naar Mexico. Maar er ligt nog een hoop sneeuw in Washington dus heeft ze een lift genomen naar Reno en loopt ze vanuit hier naar Canada om vervolgens weer terug te liften naar Reno zodat ze de rest van de pct kan vervolgen richting Mexico. Iedereen zijn eigen ding denk ik dan maar.

Ans

Super bedankt voor alle verhalen weer. Ik reis een beetje mee;-)

Mick

Voegt een vrouw zich bij? smikkelbeer