juulonthepct.reismee.nl

Dag 4, pioneer mail - scissors crossing


Dag 4

Great picnic area - nearby scissors crossing

84,7 km - 120 km


We worden wakker en zien dat de hele picnicplaats leeg is. Vanacht heeft het flink gewaait maar gelukkig hadden we onze tenten in een beschut hoekje gezet. Doordat pap en ik in de bouw werken staan we normaal gesproken rond 5 uur op. Dan zetten we een kop koffie en eten we wat ontbijtkoek. Vervolgens gaan we naar het werk. Als het 9 uur is houden we de eerste schaft, en om 1 uur de tweede. Dit ritme houden we ook aan op de pct. We pakken wat kleins en om 6 uur lopen we al. Dit komt goed uit want tot ongeveer 9/10 uur is het qua hitte goed te doen in de woestijn. Daarna wordt het heet.

Om 6 uur lopen we dus al aan. We lopen over een bergkam en het waait ontzettend hard. Ik moest schreeuwen als ik wat tegen pap wil zeggen. Na anderhalf uur komen we sockpot tegen met een vrouw uit berlijn die we ook bij scout en frodo hebben ontmoet. Ze zijn net hun kamp aan het opbreken. We wachten even op ze zodat we gezamelijk kunnen lopen. Na ongeveer 10 minuten komen we Petyr tegen. Deze jongeman uit tjechië hebben we ook bij Scout en Frodo ontmoet. Hij zit lekker op een grote steen zijn ontbijt op te eten. Zijn tent staat er nog. Petyr was ons gisteren voorbij gelopen en had verderop zijn tent opgezet. Het waaide echter zo hard dat om 2 uur zijn tent was omgewaaid. Hij had zijn spullen vervolgens ingepakt en was verder gelopen. Sockpot besloot om op petyr te wachten en wij liepen met zijn drieën verder. Waarom dit drietal niet bij ons was komen slapen is ons nog steeds een raadsel. Overal na onze picnicplaats was het onbeschut tegen de wind. Ze hadden alle drie slecht geslopen.

We lopen naar een waterpunt waar we al onze flessen bijvullen. Het volgende punt zal 32,7 mile zijn. De tassen zijn goed zwaar maar we zetten door. Het waait de hele dag stevig door maar zien nergens een beschutte plek. We zetten de tent op waar we hopen iets beschutting te hebben en hopen op een goede nachtrust.

Ps. Ik had van de knie geen last tot het ongeveer 1 uur werd. Ik hoop in Idyllwild betere schoenen te kunnen kopen.

(10 Am)

(Prachtige cactussen)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!