juulonthepct.reismee.nl

Dag 5, Scissors crossing - watercache

Dag 5

Nearby scissors crossing - watercache 146,8

120km - 146,8km


Gisteravond net voordat we naar bed zouden gaan kwam sockpot voorbij gelopen. We spraken kort met elkaar en nodigde hem uit om de tent bij ons op te zetten. Toen we opstonden werd sockpot net wakker. Hij was van plan om naar Julian te gaan en nodigde ons uit om met hem mee te gaan. Je kon bij de plaatslijke cafe een gratis stuk taart krijgen als je je permit liet zien. Ons plan was echter om morgen in Warner Springs te zijn en hier nieuwe voorraden in te slaan. Om nu dan naar Julian te gaan zagen we dus niet echt zitten. Ondanks de taart. We hadden zin om te gaan lopen. We namen afscheid en hopen hem gauw weer te zien.

De eerste 5 kilometer hadden we snel achter ons gelaten. We liepen door een vallei naar Scissors crossing. Hier aangekomen zagen we onder de brug liters water liggen in grote flessen. We vulden onze flessen bij en begonnen aan de voettocht naar berg. Tot nu toe was de woestijn vooral hoge struiken en veel schaduw geweest. Aan deze kant van de vallei was dat wel anders. Droog gras, grote bruinrode rotsen en veel stof en zand. Overal zagen we ook nieuwe cactussen. Zover je kon kijken. Het was er ook heter dan de vorige dagen.

Halverwege de dag ontmoeten we Tiger-lilly. Ze had ons de berg op zien klimmen en had ons eindelijk ingehaald. Nadat ze ons voorbij was gelopen zag ze een ratelslang en ze bleef rustig op ons wachten om te vertellen wat er aan de hand was en dat we op moesten passen. Aardige van haar.

Om 12 uur werden we ingehaald door Willem. Een nederlander die we ontmoet hadden in het hostel. Hij was een dag later dan ons begonnen en had ons nu al ingehaald. Hij probeert de woestijn voor 1 juni te doorkruisen. Een hele opgave. Later zagen we hem weer bij het waterpunt. We gingen bij hem zitten en spraken nog wat met elkaar. Willem was op een vriend aan het wachten en toen die arriveerden namen we afscheid van elkaar. Ik denk niet dat we Willem nog gaan zien.

Pap en ik besluiten om hier ons kamp op te slaan. Het is nog 28.5 kilometer naar warner springs dus vergeleken met de ochtend zitten we mooi op de helft.

Ik ga vanavond ook wat nieuws uitproberen. Cowboy-camping. Hierbij zet je geen tent op maar slaap je onder de sterren als een cowboy. Ik heb voor de zekerheid de tent wel opgezet. Ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is.

(10 am)

(Trail magic)

(cowboy-camping)

Reacties

Reacties

Je moeder

Wat een leuke verhalen weer en wat schrijf je leuk zeg. Toppertjes

Ina Kruisselbrink

En wat fijn dat je moeder jullie zo kan volgen...

Geryanne

Wat geweldig dat die trail-angels spullen voor jullie achter laten, ik had daar al wat over gelezen, geweldig.....met recht angels!

harrie

buiten slapen! en die slangen, schorpioenen en spinnen dan?

Klaas

buiten slapen ken ik het is mooi
,kan je s nachts de sterren hemel mooi bekijken.
Alleen wordt je nachtrust verpest door vliegend ongedierte.
Ik ben benieuwd wat jij vind.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!