Dag 6, A sky full of stars

Dag 6
Watercache 145,8 - Agua Caliente creek
145,8 - 183,9
Zoals elke nacht word ik midden in de nacht meerdere keren wakker. Dat komt omdat ik dan van mijn slaapmatje afrol en die dan probeer terug te vinden. Dat maakt niks uit want ik val dan meteen weer in slaap. Maar niet deze keer. Want elke keer als ik wakker werd keek ik mijn ogen uit. Zoveel sterren. Ik kon de hele melkweg zien. En dan op de achtergrond de bergen die door het maanlicht worden afgetekend op de nachthemel. Ik kan het iedereen aanraden om een keer niet de tent op te zetten maar gewoon onder de sterrenhemel te slapen.
De route vervolgt het bergpad waar we gisteren aan begonnen zijn. We lopen boven de wolken en het pad blijft klimmen en dalen maar deze keer loopt het toch anders. Het waait goed en omdat we langzaam aan het dalen zijn lopen we uiteindelijk de wolken in. Tot we uiteindelijk op het laagste punt zijn aangekomen waar het pad de weg doorkruist. En wat zien we daar? Trail magic. Een volle kist sinaasappels die voor ons hikers is neergezet. Hier hadden we alleen in onze stoutste dromen op durven hopen. Pap valt meteen aan en binnen 5 minuten heeft hij 4 sinaasappels op. Heerlijk. We vervolgen onze weg en ik hoor mijn wekker afgaan. 10 uur, tijd voor eem foto. Nadat we de weg overgestoken zijn lopen we door een heel ander landschap. We zien uitgestrekte vlaktes van groen en paars gras bevlekt met de kleinste gele bloemen. Zo vervolgen we onze route tot we bij Eagle rock aangekomen zijn. Dit is een steenformatie die nogal op een adelaar lijkt. Snel wat foto's maken en weer verder. Tot we bij Warner springs aankomen. We lopen naar het pompstation toe waar we weer wat noedels, wraps en snickers kopen. Ook bestellen we 2 grote hotdogs die hier fatdogs worden genoemd. De noedels, wraps en snickers voor later. De Fatdogs voor nu. Het doet de naam eer toe en zo stillen we onze honger. Ons oorspronkelijke plan was om hier in Warner springs te blijven slapen maar door het vlakke landschap en de gevulde buik kunnen we nog wel wat kilometers lopen. We worden vergezeld door een duits stel genaamd Janna en Kaith. We hebben ze de laatste twee dagen al vaak gezien maar hebben ons nog nooit voorgesteld. We maken dan snel een kort praatje zo van: 'hee alles goed.' Waarna er altijd wordt geantwoord: 'hey, ja hoor. En met jullie?' Jullie snappen het idee. Zo gaat dat wel vaker hier. Je ontmoet zo veel mensen in een korte tijd die je waarschijnlijk toch niet meer ziet omdat ze of harder of zachter lopen. Dat is dus niet het geval met dit stel. We stellen ons dus eindelijk voor en besluiten om samen de tent op te zetten bij aqua caliente creek. Een ware oase in de woestijn. Ze vragen of we samen willen eten wat we graag willen doen.
Ik besluit om vanacht weer geen tent op maar nadat Janna en Kaith de tent in kruipen stoot ik mijn grote teen tegen een steen. Auw die ligt open. Snel verbinden en de slaapzak in. Kijken we morgen wel naar. Voornu ga ik lekker slapen. Weltruste allemaal. :)

(Lopen in de wolken)

(10AM)

(The meadows)

(Eagle rock)
Reacties
Reacties
Wat leuk om weer wat van jullie te horen. Zoals je het vertelt Juul krijgen we een goed idee hoe jullie dit avontuur beleven. Hopelijk gaat het goed met je teen! En o ja, die appeltaart in Julian is jammer dat jullie die gemist hebben want die is echt heerlijk haha! Geniet lekker verder met z'n tweetjes!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}