juulonthepct.reismee.nl

Dag 7, Keep on walking

Dag 7

Agua Caliente Creek - Tule springs

183,9 - 220,4


Vanacht was het koud geweest. Ik had extra kleren aangedaan omdat ik verwachte dat het koud kon worden midden in de nacht, maar toen ik in mijn slaapzak kroop was dat het dus nog niet. Hierdoor ben ik flink gaan zweten waardoor mijn slaapzak condens is gaan opvangen en zeiknat werd gedurende de nacht. En slapen in een natte slaapzak is geen pretje. Ook deed mijn teen pijn van gisteravond en waren al mijn kleren nat. En dan zit er maar een ding op. Lopen, lopen en nog eens lopen. Tot de woestijn weer warm wordt. Dat ging echter iets te snel want rond 9 uur mocht het wel weer een paar graden kouder. Het blijft een woestijn he.

Pap had het vannacht ook koud gehad en we hadden bedacht om bij mike's place te lunchen en de slaapzak te drogen te leggen. Mike is een trailangel die een verlaten boerderij heeft langs de pct. We hadden verhalen gehoord van fruit, kip en bier dus na een slechte nacht en hete ochtend keken we er op uit om dit te bereiken. Het wat een pittige klim maar om 12 uur hadden we het eindelijk bereikt. En toen was er niemand thuis. Er was gelukkig wel water, maar dat nam de teleurstelling niet weg. Ook zat er een groepje hikers luidruchtig te praten en te lachen met elkaar.En daar hadden we absoluut geen zin in. Dus liepen we weer verder. In de hitte van zon de berg weer op. Bij gebrek aan schaduw hadden we geluncht in de volle zon. Snel opeten en weer door. Het volgende waterpunt na mike's place zou tule springs zijn. Ik heb een app waarop de hele route is aangegeven. Ook worden waterpunten aangegeven, kampeerplekken, hekjes, bruggen, van alles dus. Ook kunnen mensen comments achterlaten over de stand van zake. Tule springs zou een mooie goed stromende beek zijn. Hier zouden we dan kamp opslaan. Tot 6 uur hadden we doorgelopen tot we bij Tule Springs aankwamen. We moesten eerst een stukje het ravijn in om bij het water te komen. Het eerste wat ons wat we opmerkten was de lucht. Die stonk naar moeras. Het twee dat ons opviel was de hoeveelheid muggen dat er rondvloog. En tenslotte kwamen we bij het water. Een mooie goed stromende beek he? Nou echt niet. Het leek nog het meest op shrek's swamp. Maar we hadden toch echt water nodig. Filteren en weer snel naar boven. We besluiten om het water uit het moeras te gebruiken om te koken en het water van mike's place te gebruiken voor morgen. Het volgende waterpunt zou bij trailangel Sarah zijn 18 kilometer verderop. We zullen zien.

(Water filteren)

(Een boze ratelslang)

(Mke's place)

(10 AM)


Reacties

Reacties

Tonnie

Wat een mooie tocht maken jullie Juul. Ik probeer me een voorstelling te maken hoe dit fysiek en mentaal moet zijn, maar verder als mijn ervaringen met het Nederlandse Pieterpad, Zuiderzeepad ed kom ik niet. De "man met de hamer" ken ik wel, en die kan lekker in je hoofd gaan zitten pppfff.
Geniet samen met je vader, en laat ons meegenieten van je mooie verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!