Dag 11, The dancing clouds

Dag 11
Fobes saddle - tahquitz valley
268,1 - 286,5
Na een iets wat luide nachtrust gaat de wekker om 5:30. Het waait nog steeds maar toch stond de tent uit de wind. We trekken alle kleren aan die we kunnen vinden en gaan op pad. Nadat we apache peak voorbij zijn komen we in een bos dat helemaal afgebrand is. Er liggen allemaal bomen over het pad waar we overheen moeten klimmen, onderdoor moeten kruipen of de steile helling oplopen zodat we erom heen kunnen. Een ware marteling voor iemand met een slechte knie. En al die tijd blijft het pad maar klimmen. Maar het is het allemaal waard als we op adem komen en om ons heen kijken. Door de wind dansen de wolken om ons heen. Soms komen er een paar de berg over en die voegen zich dan samen om weer door de wind weggevoerd te worden. Werkelijk prachtig. Ook zien we een groot wolkendeken onze kant op komen. Maar dat maakt niet uit want we staan boven de wolken. En zo lopen we door tot het bos begint dat niet afgebrand is. We lopen een kleine alternatieve route door tahquitz valley en besluiten om hier de tent op te zetten. Verder het pad op wordt het waarschijnlijk weer winderig terwijl het hier windstil is. Ook zijn we helemaal kapot van de klim. Gek genoeg zijn we in deze twee dagen nog maar 3 andere hikers tegengekomen. Wel een hoop daghikers (het is weekend) maar waar alle andere pct-hikers zijn is ons een raadsel.

(Westkant van mt Jacinto)

(Oostkant van mt Jacinto)


(10 am)

(De wolken komen eraan)

(De paar wolken die net over de top komen)

(Succes pap)

(Restand van het oude bos)

(Klim daar maar overheen)

(Sneeuw-restant)

(Kampeerplek voor de avond)
Reacties
Reacties
Wat een prachtige natuur!! En wat zijn jullie een stel stoere binken!!
Met veel plezier lees ik jullie reisverslagen!!
Lieve groeten!!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}