juulonthepct.reismee.nl

Dag 16, Easy going

Dag 16

Mijl 248 - Lake baldwin

399,5 - 421


Omdat we in palm springs al een hotel hadden gehad vonden we het niet nodig om er nog een te nemen in big bear. Maar omdat we toch eten nodig hebben moeten we toch het stadje in. Het pad loopt met een grote bocht om big bear heen en dus hadden we bedacht om dwars doorbig bear heen te lopen en zo een klein stukje afsnijden. Het alternatief is om te gaan liften en dan in big bear alles te moeten lopen om weer een lift te pakken naar waar je het pad verlaten hebt. Dit stond ons niet echt aan. Het jammere is is dat big bear 30 kilometer verwijderd is van waar we de dag begonnen. Dat is precies een dag en dan moeten we alsnog in beg bear slapen. We hebben dan ook de keuze genomen om de pct te lopen tot waar we het snelst naar big bear kunnen lopen, dat ongeveer 20 kilometer lopen is. Een rustig dagje. We hebben vanochtend dan ook lekker uitgeslapen en om 6 uur stonden we op. We liepen rustig de berg af en namen genoeg de tijd. Lekker lang pauzeren, rustig water filteren. Alles lekker rustig. En toch schoten we mooi op want het pad liep de hele dag de berg af. Hadden we dat gisteren niet kunnen hebben? We lopen tot we de dirtroad tegenkomen die we morgen zullen nemen om naar big bear te gaan. En tot onze grote verbazing staan daar twee koelboxen. De een gevuld met koud water, de andere met koekjes. Trailmagic. Net wat we nodig hebben op onze luie dag. Omdat we nergens mooie kampeerplekjes zien besluiten we een stukje terug te lopen. We hadden 600 meter hiervoor een mooi kampeerplekje gezien maar wisten niet dat we al zo dichtbij de dirtroad waren. En om de dag af te maken hebben we hier ook nog bereik. We leggen de tassen neer, gaan er tegenaan liggen en bellen mam op, die net met fenna en jessie aan de wijn zit. Hier is het 2 uur 's middags, daar 11 uur 's avonds. We praten gezellig bij en na het belletje richt ik me op jullie. Ik plaats wat blogs en upload de foto's. De meeste blogs heb ik al geschreven in de tent maar bij gebrek aan wifi kan ik ze nooit uploaden. En ondanks dat ik ze al geschreven heb ben ik er nog een hoop tijd aan kwijt. En nu besef ik me eigenlijk ook dat ik geen idee heb wie jullie allemaal zijn. Ik kan wel zien hoeveel mensen dit lezen maar helaas niet zien wie. Pap en ik lezen echter graag de reacties op onze verhalen en vroegen ons daarom ook af of iedereen die dit leest een reactie zou kunnen plaatsen. Dat zouden we echt geweldig vinden. Alvasy bedankt en weltrusten daar, dan gaan wij nu de tenten opzetten. ;)

(Water filteren)

(10 am, 2nd breakfast)

(250 mile landmark)

Reacties

Reacties

Ina

Hey you guys, ik ben een collega van Yvonne en volg met veel belangstelling jullie trektocht. Leuk dat verhaal over de ontmoeting met de emigrant uit Aalten/Bredevoort. Zelf kom ik uit die buurt (Woold bij de dikke steen), maar woon al 40 jaar in Nijmegen. Tot zover, op zijn Achterhoeks, kreggel holden .. ik blijf jullie volgen

Claudette

Heey lieve mannen wat doen jullie het goed zeg! En Juul wat schrijf je mooi. Wat een bijzondere wandeltocht! Jullie maken geweldige herinneringen en dat worden mooie verhalen voor nu en later…
Liefs Claudette

Quirine

Kijk iedere keer uit naar de verhalen en de foto's zijn fantastisch. Hier in het saaie Nederland gebeurt weinig. Wij zijn bezig met de voorbereiding van een roadtrip naar de baltische staten van 4 weken.

Hilde

Super leuk om jullie op deze manier te volgen! Heel veel succes!
Groetjes Hilde

Michel en Elly

Hoi Juul en Richard. Wij zijn trouwe fans. We vinden het fantastisch om jullie zo te volgen. Dit wordt een geweldig document om later op je oude dag terug te lezen. "Weet je nog opa, vroeger toen we de pct liepen". Veel plezier verder en we wachten met smart op de volgende update.

Magelien en Jordi

Hoi Juul en Richard, Heel leuk om jullie tocht zo te volgen!
Heel veel succes en plezier verder en we lezen graag de volgende updates. Groetjes Magelien en Jordi

Titia

Ik ben ook een collega van Yvonne. Ken jullie niet. Maar ben plaatsvervangend trots op jullie en voel een enorm verlangen naar het lopen van de pct.
Omdat dát er waarschijnlijk niet in zit, ben ik blij dat ik toch een beetje ‘meewandel’. Zet’m op!

Jodie

Succes mannen! De familie Veltmaat leest mee. Groetjes van ons allemaal!

Hedwig Remme

hallo, ik ben Hedwig en ben een collega van Yvonne. Was na haar verhalen nieuwsgierig geworden naar jullie avontuur. Wat schrijf jij mooi en ook dank voor de mooie foto's. Heel veel succes gewenst. Groet, Hedwig

Wendy Hermsen

Mooie verhalen en de foto’s zijn super mooi!
Dit wil ik ook lopen!!!

Lisa van Hout

Hoi Juul en Richard, wat super gaaf dat jullie dit zijn gaan doen! Ik heb met veel belangstelling jullie blog gelezen en ben erg onder de indruk van jullie doorzettingsvermogen. En wat een mooie foto's! Heel veel succes en plezier, ik blijf zeker de blog lezen om op de hoogte te blijven van jullie avonturen.

Elvi Boeijen

Leuk te volgen waar en hoe het jullie gaat, succes en hopelijk halen jullie de eind streep!
Gr. Van uit Beers

René de B.

Ik ben bij jullie terechtgekomen via het Allesamerika-forum.
Hartstikke leuk om jullie tocht te volgen en jullie verhalen te lezen.
Beetje jaloers ook, helaas niet fit genoeg om het ook te doen.
Veel succes en plezier verder!!

Brigitte

Ha Richard en Juul,
Prachtig om te lezen waar jullie mee bezig zijn!!
Juul wat schrijf je leuk.
Alle succes op deze unieke reis.
Toin en Brigitte

Esther Geurts

Hoi Juul en Richard, ik lees elke keer met plezier hoe jullie tocht vordert en kijk nieuwsgierig naar de foto’s. Hou vol! Esther (moeder van Noor)

Tonnie

Ik ben je "oud collega Juul. We werkten veelal zaterdags samen bij de Emte in Cuijk.
Wat een mooi avontuur beleven jullie samen, en zoals er al meer zeiden, wat schrijf je leuk Juul.
Wij ( mijn partner en ik) hebben vorige week 4 dagen op de Utrechtse heuvelrug gewandeld. Vond ik al heftig, maar dat is niets vergeleken bij wat jullie doen.
Een diepe buiging, en respect voor jullie.
Blijf genieten.

Yvonne Heuvel vd

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ik vind het knap en stoer wat jullie doen. Succes met de tocht en wees voorzichtig. Groetjes Yvonne vd Heuvel ( moeder van Esmée)

Cor

Petje af Richard en Juul, nu al een hele prestatie..... ik ben wel een beetje jaloers, haha
We hebben jullie gemist op de familie- dag, volgend jaar maar weer!!
Kom heelhuids weer thuis, Cor

Laurens en Renée

Ha die Richard en Juul!

Ook wij lezen mee met jullie avontuur. Althans sinds een paar dagen want ik had niet begrepen dat ik mezelf aan moest melden voor jullie verhaal.? Omdat ik al aangemeld was voor jullie eerdere reizen ging ik er vanuit dat dat automatisch zo ging.
Van de week had ik Yvonne aan de telefoon en vroeg haar of ze al iets van jullie gehoord had na twee weken, hahaha.
Na een uur aan de telefoon gezeten te hebben en van haar ook al aardig wat strubbel’s gehoord te hebben die jullie meegemaakt hadden stuurde ze mij jullie linkje door.
Iedere ochtend bij het ontbijt ga ik jullie verhalen lezen, superleuk om te lezen hoe jullie je er doorheen slaan en wat een kanjers zijn jullie!
Ik vertel jullie avonturen aan Laurens en af en toe lees ik stukken voor aan hem.
Want jullie denken toch zeker niet dat hij zelf gaat lezen hè je kent hem ?
Wat fantastisch Juul om dit met je vader te kunnen doen, rijkdom! Hier zul je nog heel vaak aan terug denken, wie weet later ook met je eigen kinderen.
Wensen jullie heel veel plezier samen en zet hem op!
Liefs uit Gassel xxx

Natasja Siroen

Superleuk om jullie te kunnen volgen!!
Wat ontzettend knap!!
Wij blijven gezellig meelezen, veel succes!!

Trees

Van jullie belevenissen geniet ik mee!! Juul, complimenten over jouw schrijfstijl. Het gaat echt leven!!
Het blijft stoer en knap zoals jullie met enig ongemak ( blaren, kapotte filter, slechte slaapzak, schoenen...) de moed er in houden!!
En ons op de hoogte houden van de prachtige tocht!!
Liefs en knuffels!!

de broekies uit oeffelt

geweldig om te lezen , zet m op

Bos

Ik heb jullie reis blog gevonden via het alles Amerika forum. Wat bijzonder dat je deze reis samen met je vader maakt. En wat ontzettend knap van jullie beide dat jullie deze tocht maken. Ik lees met plezier jullie verslagen en de foto's inspireren om zelf weer te gaan reizen. Geniet van jullie avonturen en nog veel plezier en succes met de rest van deze reis.

Jessie

Natuurlijk lees ik ook jullie verhalen (wel ietjes later, I know).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!