juulonthepct.reismee.nl

Dag 18, A marathon

Dag 18

Near little bear spring camp - deep creek hot springs

454 - 496

Kilometers: 42


Als eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie lieve en mooie reacties. Pap en ik genieten er echt van om ze te lezen. Ten tweede zal ik wat opheldering geven over hoe ik mijn verhaal begin. Als eerste zet ik de dag neer. Vervolgens de plek van waar we vertrokken zijn tot de plek waar we blijven slapen. Ik gebruik de farout app en kan wisselen tussen mijl en kilometers. Soms kamperen we echter langs het pad en dan zet ik het mijlpunt neer waar we dan slapen en de volgende dag van vertrekken. Daaronder staat de kilometerstand. Hierboven is het dus: vertrokken van near little bear spring camp op 454 km en hebben we gelopen naar deep creek hot springs op km 496. Ik zal ook de gelopen kilometers toevoegen. Ik hoop dat het zo duidelijk is. En dan gaan we nu weer verder met de avonturen van graceful and kool-aid.


We zijn vanochtend vroeg vertrokken en hebben er meteen goed de pas in. We hebben vandaag een doel, de hot springs in deep creek, 42 kilometer verder. We hadden het er niet over gehad dat we zouden proberen om dit te halen, maar we dachten er allebei wel aan. Vannacht hebben we in het bos geslapen en de hot springs liggen weer in de woestijn. Dat betekend dalen. Ondanks dat we lekker aan het lopen waren liet pap me stoppen. 'Kijk juul, een hert. Pak je fototoestel maar vast want hij komt zo tevoorschijn.' En jawel hoor daar stond. Aan de andere kant van het dal net onder het pad. Hij klom omhoog en was weer uit het zicht verdwenen. Ik heb al veel videos en blogs gelezen over de pct, maar nog geen enkele keer zag ik dat ze zo vroeg al herten gezien hebben. Wat hebben we toch een geluk. Na deze verrassende ontmoeten lopen we weer verder. Het pad blijft steeds zakken en komen uit bij een riviertje. We moeten water hebben en moeten een meter steil naar beneden. Voor de meeste is dat geen probleem maar pap moest er een hele show van maken. Hij gleed uit en zwaaide met zijn zware rugzak achterover tegen de helling aan en gleed zo naar beneden. De hikers die net toevallig voorbij liepen vroegen eerst bezorgt of alles goed ging waarop pap zei dat er niks aan de hand was. "Good to hear, you fell very graceful by the way." En zo heeft pap ook een trailname gekregen. Graceful.

We blijven het riviertje volgen tot we bij een 'zandpad' komen. We kijken de weg op en zien een groepje mensen om een jeep staan. De jeep zit vast op een steen en probeert er tervergeefs uit te komen. We bedenken snel dat twee hikers niet veel voor hun kunnen betekenen en lopen door. Uiteindelijk lopen we de bossen uit en komen we langzaam weer de woestijn in. We maken in de zon wat noedels warm en verlangen weer naar de koelte van de bomen. Helaas, terug gaat niet. Naar het noorden dan maar. Gelukkig komen we na 5 kilometer uit bij deep creek river. We lopen langs de berghelling de canyon in maar blijven steeds op zekere hoogte van de rivier. Hé wat is dat? Een mijlpaal. We hebben al 300 mijl gelopen in de woestijn. Nog 350 te gaan tot we de woestijn uit zijn. Vlug een foto maken en weer verder. We zijn moe en zoeken naar een plekje om de tent op te zetten. Maar waar we ons over verbazen is het aantal plekjes om de tent op te zetten. Of meer het gebrek eraan. In het begin kon je nog geen kilometer lopen zonder er een tegen te komen en nu loop je 10 kilometer en zie je er geen een. Ook stond in het begin elk kampeerplekje aangegeven in de app, en nu wordt er ook niks aangegeven. Tja, toch maar wat minder plannen. En dan zit er maar een ding op: doorlopen. En zo lopen we door tot we de hotsprings tegen komen. En daar zijn een hoop locals. Met muziek en herrie. We lopen een stukje terug en zien onder ons een stukje strand waar niemand is. We klauteren naar beneden en halen opgelucht de rugzak van onze schouders. Heerlijk rust en een prachtig prive strand. We koken eten en zetten de tent op. Doodop ga ik in mijn slaapzak liggen. Schrijven doe ik morgen. Eerst slapen. 42 kilometer gelopen vandaag, ik hoop dat ik morgen nog kan lopen.

(Hertjes spotten)

(10 am)

(Back to the dessert)

(The jeep stuck on the dirtroad)

(Deep creek)

(Me on the side of the canyon, with my swimming trunks)

(Nog een slang op het pad, het was geen ratelslang)

(Op ons prive strand)

(Tentjes opzetten)

(We hebben bezoek)

Reacties

Reacties

Harrie

jullie wisten het misschien al, maar aan de kop van de slang kun je zien of die giftig is, driehoekig/puntig hoofd zoals bij de ratelslang is giftig, een ronde kop is niet giftig, zo hebben we dat ooit in zo'n ranger praatje mee gekregen, wij waren de enige die dat niet wisten.

Quirine

Richard ik zie het als een film voor me hoe je graceful naar beneden tuimelt

Hennie Weeber

Hallo Richard en Juul.
Leuk om jullie avonturen te lezen. 42 km op 1 dag lijkt mij niet gezond meer……..
Veel respect hier voor jullie doorzettingsvermogen.
Geniet ervan en kom heelhuids terug.
Groet
Marina/Hennie (overburen op de Olden Bongerd)

Elly

Wat een fantastische kampeerplek! Met privéstrand nog wel. Wat hebben jullie al veel gelopen zeg. Petje af! Veel plezier verder. Ik geniet vanuit m'n luie stoel mee. Groetjes uit Mariahout!

Peter en Ria

Hoi Ries en Juul,

Het is erg leuk om jullie te volgen, na elk bericht kijk ik even gauw op google maps !
Knap dat je die 42 km hebt volgehouden met blaren en je knie Juul. En dat je vader erg "graceful" was wist iedereen hier allang natuurlijk :) :)
Groeten uit Veenendaal

Mijntje Maassen

Hallo Richard en Juul,
Vandaag hoorde ik van Gerianne dat jullie deze tocht lopen. Geweldig.
Ik ga je zeker volgen, en Jan ook.
Hij start 8 juni voor de 2e keer naar Santiago de Compostella.
Die tocht van jullie is wel een stuk langer.
We gaan je volgen. Succes en geniet

Marion Thea

Wat is het toch heerlijk op de bank te zitten en toch mee kunnen reizen. We kijken er iedere dag naar uit. Fijn dat jullie nog voorlopig op pad zijn. Ga zo door.

Toin maassen

Goeiemorgen jongens geweldig die roadtrip van jullie, mooie verhalen. Ik hoop dat jullie nog even blijven lopen. Beetje jaloers ben ik wel om dit met je zoon en vader te doen.Het gaat jullie goed hoop ik,tot gauw.

Mick

Hertjes spotten voor kilian zeker

Erna Cornelissen

Ik geniet van jullie avontuur en hoe je het allemaal zo leuk beschrijft. Petje af mannen. Succes en geniet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!