Dag 39, Walker pass

Dag 39
Near Bird spring pass - Near walker pass
1014,7 - 1052,3
Kilometers: 37,6
Vannacht hadden we onder een joshua tree geslapen en als we de tent afbreken zie ik dat een naald een gaatje gemaakt heeft in de bodem van de tent. Jammer maar helaas. We klimmen terug naar het pad en lopen naar het waterpunt. Er staat een weegschaal bij en we ontdekken twee dingen. Pap is 11 kilo afgevallen en ik maar 1. We hebben ook onze tassen gewogen en daar zat best wat verschil. Zonder water weegt die van mij 15,5 kilo. Die van pap weegt 12,5 kilo. Eten inbegrepen. En jullie mogen raden wie er steeds klaagt over een te zware tas. Wat ik vergeten ben te vertellen is dat we in Tehachapi een tent achter gelaten hebben. We hebben hem verderop gestuurd omdat we zoveel eten mee moeten nemen dat de tent er niet meer bij kon.
We lopen de berg op en de hele dag blijft het uitzicht hetzelfde. De wind neemt ook niet af. In de middag lopen we weer naar beneden richting Walker pass en het loopt heerlijk. Ik heb geen pijn meer in mijn voeten of in mijn knie. De blaren zijn bijna helemaal genezen en het lijkt wel of ik vlieg. We passeren wat dayhikers en met grote genoegen lijkt het wel of ze stil staan. Een echt walking machine.
Bij Walker pass vullen we de flessen weer bij en besluiten om nog wat verder te lopen. Het gaat weer steil omhoog en halverwege vinden we een beschut plekje om te slapen. Er is een muur van takken gemaakt om de wind tegen te houden maar die is te laag voor de tent. Daarom besluiten we om te gaan cowboy-camping. Onder de sterren slapen zonder tent. Paps eerste keer. Ik ben benieuwd








Reacties
Reacties
Stoer hoor...
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}