Dag 43, chapter 2, a new adventure

Dag 43
Kennedy meadows - Kern river
1130 - 1153
Kilometers: 23
Grumpys gaat pas om half 9 open maar om 8 uur zitten we al voor de deur te wachten. En we zijn zeker niet de enigste. Zeker 20 hikers zitten te wachten op een ontbijtje. Tijdens het eten werk ik mijn blog nog snel bij want om 10 uur vertrekt er een shuttle (de kok met zijn auto) naar de general store dat 5 kilometer verderop ligt bij de trailhead. Bij de general store komen we weer een hoop bekenden tegen waaronder gameboy en een paar nederlanders. Veel tijd om bij te praten hebben we niet want zij gaan met de kok mee terug naar grumpy's voor ontbijt.
Toen we bij scout en frodo waren werden ons veel verhalen verteld en een daarvan was dat als je Kennedy meadows bereikt en de hele woestijn hebt doorgelopen. Dan ga je de store in en koopt een hele bak ijs en die eet je dan stilletjes op. Dan voel je je echt een hiker. En we konden niet eerder vertrekken voor we ieder een bak ijs opgegeten hadden. Daarna vertrokken we, de high sierra in.
We liepen tussen de bomen maar de woestijn kon ons nog niet zomaar laten gaan. Het zou nog een laatste afscheid nemen. We klommen en liepen de bomen uit weer in de woestijn. Toen we de top tussen twee bergen bereikten zagen we dan eindelijk de meadows van de sierra. Prachtig. We liepen stevig door omdat we een rekenfoutje gemaakt hadden met hoeveel water we mee moesten nemen (niet handig, weten we ;) maar we haalden het water gelukkig op tijd. De zelfde rivier als waar we eergisteren bij sliepen. Nu zag de rivier er echter heel anders uit. Eerst was het rots-achtig nu liep de rivier in het zand. We baden er onze voeten in een leggen er een luchtbed in. Niet om mee te zwemmen maar om een gaatje te zoeken. Al twee weken lang loopt mijn luchtbedje langzaam leeg waardoor ik na 3 uur slapen op de grond lig. We vinden het gat en plakken deze zo goed als we kunnen. We besluiten om te gaan slapen op de rivierbedding en doen het lekker rustig aan verder. Een hoop hiker lopen door maar het is goed zo voor ons. We liggen weer zonder tent en terwijl ik dit schrijf in mijn slaapzak horen we plots in de verte twee coyottes. Geen zorgen mensen, ik ben getraint in de vechtkunst jujutsu. ;) Wat een heerlijk begin. En dat bedoel ik niet sarcastisch. Hier hebben we echt naar uitgekeken. Slaap lekker allemaal.






Reacties
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}