juulonthepct.reismee.nl

Dag 46, On Top

Dag 46

Rock creek camp - Bubbs creek

1224 - 1262

Kilometers: 38


Van de hele groep waren wij als eerste onderweg. Na twee uur gelopen te hebben kwamen we bij een splitsing. Ga je linksaf dan ga je naar mount Whitney. De hoogste berg van usa (min hawaii en alaska). Dit is een trip waarbij je heen en terug moet lopen, dus geen alternatieve route, maar een sidetrip dat een hele dag kost. Ga je rechtsaf dan vervolg je de pct. Omdat we wisten dat iedereen achter ons mount whitney gaat beklimmen besloten wij om door te lopen over de pct. Dit resulteerde dat we de hele dag bijna niemand tegen zijn gekomen. Doe je net wat anders dan de rest en je wordt er voor beloont.

Vanaf het begin van de ochtend zijn we al aan het klimmen en uiteindelijk liepen we boven de bomen en kwamen we in de alpine-uitzichte. We zien er ook een marmot die ons totaal niet zag ondanks day we zijn aandacht probeerde te trekken door te fluiten. Gekke beesten.

We moesten weer een uur dalen en toen begon eindelijk de klim naar forester pass. Met een hoogte van 4 kilometer het hoogste punt van de pct. We hebben de kilometers van vandaag al gelopen maar we voelen ons goed en hebben er zin in. De klim gaat gestaag en we zijn prachtige landschappen. Hoe hoger we komen hoe meer meren we zien. In het begin zijn ze nog omringt met gras maar hogerop met sneeuw en ijs. De wind begint ook harder te waaien en we zijn blij dat die uit de juiste richting komt. Hij blaast in onze rug waardoor we naar de berg toe worden geblazen. We kunnen ons goed voorstellen dat er een hoop kunnen sneuvelen als de wind van de andere kant zou komen, want het is steil. Op de top vieren we onze overwinning met een snicker en worden we beloont met het mooiste uitzicht tot nu toe. Gisteren zijn we Sequoia national park ingelopen en die eindigt op de top van de pass. We kijken nu kings canyon national park in dat grenst aan Sequoia. Omdat het zo hard waait maken we ons zorgen over waar we onze tent in godsnaam op zouden moeten zetten, maar we zien in de verte bomen staan die ons beschutting zullen geven. We haasten ons naar beneden en lopen het bos in om verrast met een rivier. We hebben al vaker rivieren over moeten steken maar tot nu toe hebben we dat altijd met droge voeten kunnen doen. Deze echter niet. We besluiten de tent op te zetten voor de rivier en te wachten tot morgenvroeg. 'S nacht smelt de sneeuw niet dat de rivier voed. We hopen erop dat daarom de rivier minder hoog zal staan. We zullen zien...

Reacties

Reacties

Ina Kruisselbrink

Looking good. Had de on-top foto al gezien via Yvonne...?

Geryanne

Wow jongens, wat doen jullie het goed, ben zo trots op jullie!!
Respect, en een dikke kus ?

Quirine

Sequioa en kings prachtig daar.

Richard en Yvonne Maassen

Geweldige foto's en mooie verhalen. Fijn om jullie weer gesproken te hebben. Succes met de volgende uitdaging. Kus kus.

René

Prachtige foto's weer!

Titia Peelen

Wat een jaloersmakende tocht. Zo prachtig dat jullie dit samen kunnen ervaren. Lekker eenzaam op de top. Dit wordt ook een hoogtepunt van jullie leven. In the pocket!
Dikkere kuiten, sterkere longen, heel veel rode bloedlichaampjes en een berenconditie als resultaat. Goed gaan, boys!
Ik geniet van jullie verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!