Dag 49, Two passes in one day

Dag 49
Kearsarge pass - Rae lakes
1269 - 1277
Kilometers: 20
We staan vroeg op en zijn snel op weg. Het is een wandeling van 15 minuten naar het busstation en de bus willen we absoluut niet missen want die gaat maar 2 keer per dag. De wandeling loopt langs de nederlandse bakker en ondanks onze haast word er nog snel twee espresso en een ontbijtkoek gekocht. We komen net optijd aan bij de bus en zien dat er meerdere hikers terug naar de pct gaan. De rit van bishop naar independence is nog best lang maar ik doe wat ik bijna altijd doe tijdens lange ritten: ik val in slaap. Een trucje dat ik op de bouw heb opgepikt. Tijdens de ritten van en naar de bouw valt ook altijd iedereen in slaap en dat komt nu goed van pas. Je doet je ogen dicht en open en je bent er al. In independence worden we afgezet en we proberen een lift te krijgen naar de trailhead, maar er komt geen een auto voorbij. Na 20 minuten stopt er een auto en vraagt waar we naartoe moeten. Helaas hij gaat naar het postkantoor en niet naar de trailhead. Hij rijd verder maar na 5 minuten komt hij terug en zegt wel op en neer te willen rijden. Dankjewel vreemdeling.
Bij de trailhead doen we het erg rustig aan. Het is een flinke klim en we zijn bang om hoogteziekte te krijgen als we te snel gaan. Bishop ligt op 1264 meter hoogte en kearsarge pass op 3566 meter hoogte. Rustig aan dus en laat je lichaam wennen aan de hoogte. Ondanks dat we rustig aan doen zijn we er sneller dan we voorheen bedacht hadden. Zo vroeg zelfs dat we besluiten om nog een tweede pass te doen. Glenn pass. Een erg steile maar schitterende klim. Op de top kijken we uit op de Rae lakes en we besluiten daar naartoe te lopen om te overnachten. Maar snel naar beneden lopen zit er niet bij. Er ligt op de noordkant veel sneeuw en we moeten er vaak via de losse stenen omheen lopen. Op een moment lopen we om een sneeuwtong heen en stap ik op een groot rotsblok. Dat rotsblok lag echter niet vast en zodra ik er opsta schuift hij twee meter naar beneden de helling af. Dat was wel even schrikken maar goed afgelopen. Toch maar iets voorzichtiger voortaan.
Bij Rae lakes zoeken we naar een plek waar we de tent op kunnen zetten maar kunnen niks vinden. Twee jmt hikers komen naar ons toe en bieden ons eten aan nadat ze gehoord hebben dat we vandaag twee passen gedaan hebben. Blijkbaar een hele prestatie. Voor hun is het te zwaar en wij kunnen het goed gebruiken. We nemen het eten aan en bedanken hen hartelijk. We steken de Rea lakes over via een dunne landstrook en vinden daar meerdere campingplekjes. We zetten de tent op en maken het avondeten klaar. Nee niet het eten wat we gekregen hebben, eerst het zware eten, dan pas het lichte.





(Glenn pass)



(Rae lakes)




Reacties
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}