Dag 50, A snowstorm?

Dag 50
Rae lakes - South fork kings river
1277 - 1306
Kilometers: 29
De dag begon met een zonnetje en omdat ik gisteren mijn nek verbrand heb smeer ik mijn benen en nek helemaal in. We lopen langs riviertjes op en door velden van gras. We blijven echter wel steeds dalen. En wat omlaag gaat moet ook weer omhoog. Als we bij de wood creek suspension bridge komen is het bewolkt. Het loopt heerlijk. Gisteren was het nog heet, nu kan je de jas aanhouden. Vanaf de bridge naar de top is het maar 8 mijl maar het is de langste 8 mijl die we ooit gelopen hebben. Het blijft echter de hele dag prachtig. Om half 3 begint het echter wel heel bewolkt te raken en begin ik mij zorgen te maken. Zodadelijk verlaten we de beschutting van de bomen om Pinchot pass over te steken en daar wil je niet zijn als er een storm losbreekt. Ik doe dan ook het enige wat ieder verstandig mens in zo'n situatie kan doen: ik vroeg mijn moeder om hulp. Ik stuur via de garmin inreach een berichtje met de vraag of ze kan opzoeken wat het weer gaat doen. We lopen verder en dan voel ik plots een druppel op mijn been. Ofnee een sneeuwvlok. Het begint te waaien en met de wind komt de sneeuw. We zijn nu bijna bij de top van de pas en besluiten om door te lopen. Als we bijna bij de top zijn krijg ik een berichtje terug van mam. Vandaag -12/-4 met sneeuw, morgen -13/-5 met kans op storm, overmorgen -14/-3. Daarna wordt het beter. Dat het sneeuwt dat wisten we al maar kans op storm.... Ach dat zien we morgen wel. Als we de top bereiken sneeuwt en waait het nog steeds. We weten niet hoe snel we naar beneden moeten komen. En dan opeens klaart het op en begint de zon te schijnen. Om 5 uur komen we bij een paar kampeer plekken en zetten we de tent op. Twee jongens hebben een vuurtje gemaakt en we warmen er ons graag bij. We lopen al 50 dagen in de wildernis maar we hebben nog geen een keer een kampvuur gemaakt. Het warmt niet alleen de koude handen en voeten maar ook hart en ziel. Dat houden we er zeker in. In de tent schrijf ik dit verhaal en ga de dag na. Wat een dag zeg.














Reacties
Reacties
Maar goed dat jullie je jassen inmiddels hebben! ?
Het lijkt net alsof jullie het mooie weer achter hebben gelaten.
Is dat een kleine depressie of blijft dat tot het eind zo?
Jullie lopen toch aan de droge zijde van de rokkiemountens?
Of zie ik dat verkeerd.
Veel wandel plezier allebei.
Nog geen vuurtje gemaakt Juul, je bent het toch nog niet verleerd?
Ja, Juul die glijbaan viel onder de categorie "domme dingen". Fijn dat ik op deze afstand nog enige invloed heb. Dus: graag dan ook de pindakaas uit je tent en in de bearbox. By the way: dat de bearbox niet meer verplicht is wil niet zeggen dat er geen beren meer zitten ;).
Maar ik ben erg trots op jullie en het was heerlijk om net weer bij te kletsen. Stay safe en doe geen domme dingen.
50 dagen al aan het lopen!! Wat een prestatie?? En wat een schitterende natuur.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}