juulonthepct.reismee.nl

Dag 52, The valley of ice

Dag 52

Middle fork river - goddard canyon

1336,6 - 1371,5

Kilometers: 35


Het is nog steeds koud als we vertrekken. Het vriest en zolang de zon zich achter de bergen blijft verschuilen zullen we het koud hebben. En toch loopt het lekker in een korte broek. Wat ik vergeten ben te vertellen is dat ik in bishop mijn legging vergeten ben en dat ik daarom al de hele tijd in een korte broek rondloop. Achja it is what it is. De klim naar muir pass valt ons erg goed. Het is niet stijl en door de vele bochten kunnen we de top steeds niet zien. Omdat het niet stijl is ligt er erg veel sneeuw en op de vele meren ligt er ijs. Het lijkt net of we op antarctica zijn belant. De weg naar beneden is zelfs nog minder stijl. Het is een lange wandeling en we blijven lang boven de boomgrens tussen de alpine-weides. Prachtig.

Om 5 uur zoeken we een plek om de tent op te zetten als ik op de kaart zie dat we over 2 kilometer een rivier moeten oversteken die tot knie diepte reikt. Soms zelfs zo diep als de heup. Dat kunnen we beter vandaag achter de rug hebben dan morgen in de koude ochtend dus lopen we verder en steken de rivier over. We doen het op blote voeten en het water is ijskoud. Snel drogen we af en lopen nog 5 kilometer door tot we bij een kampeerplek komen. De eerste sinds de rivier. Hier komen we Yucon weer tegen. Een pct-hiker die we de afgelopen dagen veel zijn tegen gekomen. (Ook een van de weinige trouwens. Waar is iedereen?) We hadden vannacht ook met hem gekampeerd en hij verteld ons trots dat we vandaag 22 mijl gelopen hebben. Ondanks dat we van 's ochtends vroeg tot 's avonds lopen is de kilometerstand per dag flink omlaag gegaan sinds we forester pass zijn overgestoken. Door het vele klimmen en de moeilijke afdalingen ben je meer tijd en energie kwijt. Het voelt dan ook goed om te horen dat we 35 kilometer gelopen hebben vandaag. We hebben vandaag meer dan een kilometer geklommen en gezakt.

We verzamelen hout voor het kampvuur en warmen er onze koude voeten aan. Uitgeput kruipen we de slaapzak in en val ik meteen in slaap.

(10 am)

(Op de top van muir pass)

Reacties

Reacties

Elly

Wauw, wat ontzettend mooi! We krijgen ook zin in wandelen! Maar dan wat minder intensief dan jullie doen. Petje af hoor! En Juul, heel verstandig dat je naar je moeder luistert ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!