Dag 53, Leaving kings canyon

Dag 53
Goddard canyon - mijl 878,5
1371,5 - 1405,5
Kilometers: 34
De dag begint weer vroeg en koud. We lopen in een canyon en de zon schijnt hier niet lang elke dag. Het is dus weer een koude ochtend. Om 8 uur komen we bij een brug en zien we een bordje staan met: John muir wilderness. Dat betekend dat we Kings canyon national park uit zijn gelopen. Het doet pijn aan mijn hart om het achter te moeten laten. Vanaf Forester pass tot hier hebben we in her national park gelopen en het was de mooiste sectie tot nu toe. Door kings canyon loopt maar een weg en dat is maar een klein stukje het park in. Als je het park echt wilt zien moet je er doorheen lopen wat wij gedaan hebben. Dan kom je in valleien waar je anders nooit komt. Voor iedereen thuis die denkt om ook zoiets te lopen maar alleen 3 weken de tijd heeft, de John muir trail is echt een aanrader. Daar lopen wij nu ook overheen en jullie hebben de foto's gezien.
We maken nog een foto met het bord en willen net de brug oversteken als er een jmt-hiker naar ons toe komt. Hij stelt ons meteen de vraag hoe het met onze etensvoorraad gaat. Pap zegt dat dat wel goed zit maar ik herstel deze fout meteen en zeg altijd wel extra eten te kunnen gebruiken. De man trekt een zak uit zijn rugzak en geeft die aan mij. Er zit zeker voor twee dagen aan eten zegt hij. Hij heeft te veel meegenomen en zijn rugzak is te zwaar voor hem. We bedanken hem en weg is hij. Bij het ontbijt kijken we wat er in zit en we hebben oprecht medelijden met hikers die hier twee dagen van moeten eten. Het is nog steeds veel, dat wel en we zijn er echt heel erg blij mee, maar ik denk dat de hiker op de laatste dag honger zal krijgen.
Het landschap om ons heen is ook veel veranderd sinds we de brug zijn overgestoken. De paden zijn minder steil en het loopt wat makkelijker. Selden pass hebben we dan ook zo bereikt en op de top nemen we onze gebruikelijke selfie. Het is warmer dan gisteren en dat heeft als gevolg dat er een hoop muggen zijn. Tot nu toe viel dat wel mee maar nu begint het erg te worden. Ik spray mezelf in met deet en doe mijn hoofdnetje op. Jan oprecht, dankjewel ervoor. Als je het niet gegeven had had ik er nooit een gekocht en zag mijn gezicht er nu wat bobbeliger uit. Bedankt maatje.
Op de weg naar beneden komen we een jmt-hiker tegen die ons ietswat onbeleeft vraagt of we mooie kampeerplekjes zijn tegen gekomen. Ik vertel hem dat er 1 mijl verder op de top mooie plekjes zijn maar dat vond hij te ver. Ik kijk op de klok en zie dat het 3 uur is. Nee wij lopen nog wel ff verder.










Reacties
Reacties
Echt, wat een geweldige foto’s! En dan weet ik dat jullie daar werkelijk doorheen lopen. Wat een voorrecht en ook wat verdiend.
Het is allemaal even prachtig. En het lijkt wel of jullie daar alleen op de wereld zijn. Zo ongerept allemaal. Fijn dat ik zo mee kan genieten.
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}