juulonthepct.reismee.nl

Dag 56, A lucky day

Dag 56

Mammoth lakes - Agnew meadows

1459 - 1476

Kilometers: 17


De hele ochtend tot we uit moesten checken hebben we gespendeerd met bellen en posten. Om 11 uur moesten we uitchecken wat we ook gedaan hadden, maar we bleven tot 12 uur op de kamer. Gisteren hadden we al boodschappen gedaan en het enige wat ons nog te wachten stond was een nieuw slaapmatje vinden voor pap, want daar zit een grote bobbel in. Er zit nog garantie op maar opsturen gaat niet want dan moet pap op de grond slapen. Na thermarest geemaild te hebben kregen we te horen dat we hem om konden ruilen bij een lokale winkel. We zijn er bij twee geweest. De eerste had dit type niet en de tweede deed niks omruilen tenzij het daar gekocht was. Lekker dan. We lopen terug en komen bij een nederlandse bakkes waar ik hoop ontbijtkoek te kunnen kopen. Dat hadden ze niet maar wat ze wel hadden waren donuts. Lekker nederlands. Lichtjes telleurgesteld lopen we naar het busstation. Wat jullie moeten weten van Mammoth is dit het net zo is ingedeelt als Big bear. Overal staan bomen, er rijden gratis bussen door de stad en er wordt een hoop geskied. Er ligt nu bijna geen sneeuw meer maar dat maakt voor Mammoth niet uit want dan gaan ze simpelweg mountainbiken. Het is een drukte van jewelste en verlangen weer naar de rust van de pct. We hebben nog geen tien stappen gezet richting het busstation als er een auto stopt en een dame vraagt of we een lift nodig hebben. Ze brengt ons naar het busstation waar we de bus kunnen pakken terug naar red meadows. Om 2 uur zijn we bij het resort en omdat we geen ontbijtkoek hebben kunnen scoren bestellen we beide nog een hamburger. We gaan aan een tafeltje zitten bij twee andere hikers aan raken een beetje aan de praat als mijn oog op de hikerbox valt dat op een boomstronk staat tussen alle tafels in. Er steekt een gevriesdroogde maaltijd boven uit en ik ga op onderzoek. Als ik terug kom heb ik 6 gevriesdroogde maaltijden in mijn hand en de andere hikers vliegen naar de hikerbox. Gevriesdroogde maaltijden zijn zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen in de wildernis. Het luxte van het luxte. Anders is het aardappelpurree, noedels of knorr sidedishes, maar met gevriesdroogde maaltijden kan je eten wat je normaal thuis ook eet. Ze zijn licht, voedzaam maar helaas wel erg duur en ondanks dat we al een resupply hebben gedaan neem ik het extra gewicht graag mee. En nee ik heb niet alles meegenomen, er lagen er nog genoeg in voor de rest. Na alles in mijn tas gepropt te hebben kunnen we dan eindelijk gaan. Het is ongeveer 3 uur en we willen graag nog wat kilometers gelopen hebben voor het donker wordt.

En donker wordt het snel. Niet vanwege de ondergaande zon maar vanwege donkere wolken die boven ons opduiken. We verwachten onweer maar gelukkig blijft het bij een paar druppels regen. Om 7 uur zetten we de tent op en maken avondeten. Nee niet wat ik heb gevonden maar wat we gekocht hebben in mammoth. Knorr sidedishes met een indiashr currypasta. Erg zwaar dus dat gaat als eerste op.

Reacties

Reacties

Henriëtte

Juul wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven! Knap hoor en super leuk om jullie zo te volgen.
Hier alles goed. Yvonne zal jullie wel de up-date geven van de laatste nieuwtjes dus daar begin ik niet aan! Wens jullie beiden een goed vervolg van de tocht en nu ga ik vlug verder lezen in je berichten! Zie ze namelijk binnen komen! P.S. je voeten helemaal genezen? Let goed op elkaar want wil jullie graag samen terug zien!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!