Dag 60 tm 63, we are back

Dag 60 tm 63
1524 - 1645
Yosemite was een stuk dat toch zeker als moeilijk kan worden ervaren. Deze vier dagen waren heet en het pad was in erg slechte staat. Het record van aantal muggen ligt tot nu toe ook hier en we hebben steil omhoog moeten klimmen. Desalnietemin was het prachtig om te lopen. Toen we in de woestijn liepen was het net lente wat natuurlijk ook logisch is want dat was in mei. Gek genoeg komt de lente hier later. Er zitten nog knoppen in de bomen en struiken en de bloemen laten zich nu pas zien. Ook ligt er overal nog sneeuw zodat er ook aan water geen gebrek. De tweede dag nadat we Yosemite valley hebben verlaten zijn we Yukon weer tegen gekomen. We zagen hem bij een meer waar gek genoeg geen muggen waren. We hebben even bijgepraat en toen nam hij alweer afscheid van ons. Het zou nog een paar dagen duren voor we hem weer tegen zouden komen. Toen we van het meer weg liepen kwamen we ook een Ranger tegen. Hij liep de berg op en was helemaal buiten adem. Hij vroeg of we permits hadden en nam genoegen met ons antwoord. Hij hoefde ze niet te zien. (Heb ik daar al die moeite voor gedaan?)
Bij de pass van dorothy lakes verlieten we Yosemite. We hadden niet eens door dat we aan het klimmen waren en we zien het maar als een afscheidcadeautje van het park. Bovenop de pass waaide het flink en lieten we de zwermen muggen achter ons. Het pad zag er ook beter uit. Je kan de grens van het park goed zien:

Ik sta nog in Yosemite.
De vierde dag bereikten we Kennedy meadows north. Even snel eten en voorraden inslaan en weer weg. Het was er te druk voor ons. Onze vreugde kon niet groter zijn toen we af werden gezet bij het trailhead want er was een stel met 5 schotse collies. 4 kortharige en 1 langharige. Alle aandacht van de andere hikers ging naar de kortharige maar mij kon je vinden bij de langharige die sprekend op pink, onze eigen hond, lijkt. We lieten een foto van pink zien aan het baasje en ze vroeg waarom we een foto van haar hond lieten zien, waarop wij natuurlijk hard moesten lachen.

(Ik met de hiker-collie)

(Ik met pink, onze eigen hond)
Het landschap is nu ook weer veranderd en het pad loopt minder steil, waar we erg blij om zijn











Reacties
Reacties
Jah.... zoek de verschillen, ik zie vooral dat jij veranderd bent Juul, veel haar zeg!
Maar Pink is toch gewoon dezelfde, haha ?
Wat leuk dat jullie er weer zijn. Ik zat regelmatig te kijken of er nieuws was en ben blij te zien dat het goed gaat. Fijn dat jullie bezoek krijgen, geniet ervan!
Blij weer te lezen dat het goed gaat! Wat heb je weer een prachtige foto's erbij gezet! Wat een mooie natuur waar jullie door lopen alleen die .............MUGGEN! Wens jullie veel plezier met de dames die onderweg zijn!
Ik dacht oprecht dat het pink was? ik dacht al wat doet die daar dan
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}