Dag 64 tm 67, A rainbow in the clouds

1645 - 1758
Het begint weer meer te waaien deze dagen. We lopen over bergruggen en de beschutting groeit minder, maar de uitzichten worden daardoor beter. Op de derde dag sinds ons vertrek uit Kennedy meadows north komen we weer twee rangers tegen. Er zijn een hoop daghikers die de berg oplopen en wij zijn de enige die naar beneden gaan. Ze vragen ons waar we geslapen hebben vannacht en wij hebben natuurlijk geen idee waar dat was. Ik weet niet eens welke dag het is. "Ergens op de pct" en daar nemen ze genoegen mee. Onze permits hoeven ze niet te zien. Maar een hoop daghikers kan maar een ding betekenen: een parkeerplaats. En als we aankomen op de parkeer zien we iets wat we sinds Tehachapi niet gezien hebben: trailmagic. Bij de parkeerplaats staat een rangerstation en daar worden we uitgenodigd om te gaan zitten en om wat te drinken en eten te pakken. Wat is dat lang geleden zeg. Ik was bijna vergeten dat het bestond. Als we weer verder lopen van de rangerstation komen we weer een ranger tegen. We maken een praatje en hij verteld ons over de bloemen die we zijn tegengekomen (en dat zijn er veel) en loopt een stukje met ons mee. Als we pauze gaan houden loopt de ranger verder. Hij is bezig met brand preventie. En terwijl we zitten te eten zien we in de wolken een regenboog verschijnen. Er komen veel wandelaars voorbij maar iedereen schijnt het niet te zien.
We naderen Lake Tahoe en de pct voegt zich samen met de Tahoe rim trail. TRT afgekort Een meerdaagse wandeltocht om lake tahoe heen en omdat het vakantie is wordt dit pad veel gelopen en wordt de pct ook weer drukker. We komen een vrouw tegen die in tegengestelde richting loopt en ons vraagt of het nog ver is naar de top. We hebben werkelijk waar geen flauw idee. Lachend verteld ze dat elke pct-hiker dat antwoord geeft maar dagwandelaars en trt-hikers het altijd wel weten. En zoals ik al zei ik weet niet eens welke dag het is. Maar morgen komen we daar wel achter. Als we South lake tahoe binnen komen hangen de vlaggen uit en viert iedereen hier feest. Er wordt ons verteld dat er vanavond een vuurwerkshow wordt gehouden op het strand. De reden van al dit: independence day, or the fourth of july. Een erg belangrijke dag voor de amerikanen. We boeken een motel voor twee nachten en in de avond gaan we naar het vuurwerk kijken. Amerika op zijn geks. En dat wil wel wat zeggen.






Reacties
Reacties
Prachtig allemaal weer Juul. Die regenboog in de wolken Is wel heel speciaal, zoiets heb ik nog nooit gezien. Fijne voortzetting van jullie trial gewenst.
Mooie verhalen weer Juul en ook mooie foto's.
We zien jullie over een paar dagen!
Lief mam en Fenna
Ik zag een stukje in de Stier staan vanochtend, over jullie wandeling op de PCT.
Ben zelf altijd een wandelaar geweest in Oosterijk en Italië.
Nu ga ik jullie blog volgen en heb meteen alles gelezen wat jullie gepost hebben.
Heel veel respect voor jullie avontuur en jullie belevenissen.
Hoop dat jullie nog veel mooie wandelingen daar kunnen maken ,making memories.
Ik ga jullie volgen ,veel plezier nog
Wat een prachtige foto’s
Kan niet wachten op je verhalen als je terug bent
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}